Länk till testets hemsida hittar du genom att klicka här

Testet är översatt och inklistrat i sin helhet nedan. (Ni får ha överseende med min koreanska översättning, den är lite rostig).

Den här gången skulle jag vilja presentera en produkt från ett lite nytt märke. Det är en högtalare som heter Prestige One, en produkt av ett svenskt högtalarmärke som heter Qln som precis har börjat importeras till Korea. Ett företag som heter Qln är förmodligen ett ganska okänt varumärke i Korea. Så efter att ha introducerat vilket märke Qln är, historien om märket Qln och vilka modeller som släpptes i kronologisk ordning, ska jag ta mig tid att förklara huvudpersonen i dagens recension, Prestige One.


Qln företagsintroduktion

Företaget som heter Qln är ett gammalt företag med en historia på cirka 44 år, grundat 1979. Varumärket är dock inte så känt i Korea som man kan tro, men det blev först känt i Europa för sin skåpteknik. Qln grundades 1979 och dess första produkt släpptes 1981. Från den tiden till nuvarande modell är Qln ett företag som har gjort högtalarskåp som varit besatta av tidsinställning.

Qlns varumärke kommer från initialerna till dess grundare, Lars Qvicklund och Nils Lijeroth.Qlns varumärke kommer från initialerna till dess grundare, Lars Qvicklund och Nils Lijeroth.

När jag först stötte på Qln var jag nyfiken på betydelsen av företagsnamnet och hur man uttalar det.Som ofta är fallet sägs det att varumärket fick sitt namn efter initialerna i grundarens namn. L och Q togs från namnet Lars Qvicklund, och N och L togs från namnet Nils Lijeroth, vilket resulterade i namnet Qln. Hur som helst, Qln, uppkallad efter grundaren, är ett varumärke som kan uttalas precis som alfabetet.

Det sägs att Qln var ganska känd för sin skåpteknik vid tiden för dess etablering.Det sägs att den blev känd i Europa för sin skåptillverkningsteknik som effektivt eliminerar oönskat buller från skåp med hjälp av viskoelastiskt lim. Så det sägs att företaget har vuxit baserat på sådan teknik och etablerat en fast position i Europa.

Mats Andersen, högtalardesigner på QlnMats Andersen, högtalardesigner på Qln

Dessutom gick Mats Andersen 1982 in som högtalardesigner. Mats Anderson äger cirka 50 % av bolagets aktier och som medvarumärke är han en av de tre nyckelpersoner som representerar Qln tillsammans med de två medgrundarna.Han kom till bolaget 1982 och drev bolaget som chef designer involverad i högtalardesign.Vi leder och leder tillsammans. 

För att sammanfatta, Qln är ett företag som har varit etablerat under ganska lång tid. Det har gjort sig ett namn i Europa med sin skåpteknik och har förespråkat tidsanpassning ända sedan etableringen. Under lång tid har det släppt skåp teknologi som lägger vikt vid tidsanpassning på alla sina produkter. Jag kan sammanfatta det som ett företag som har vuxit sedan jag kom hit.


Qln produkthistorik

Qln 1 högtalareQln 1 högtalare

Därefter ska vi kort titta på Qlns produkthistorik. Eftersom jag bara behöver introducera ca 8 modeller tror jag att jag kan introducera dem snabbt. Qln sägs ha grundats 1979, och dess första modell, Qln, var en högtalare kallad Qln 1, som lanserades i tre år fram till 1981. Det är en fyrkantig vinklad högtalare, och medan de flesta aktuella modeller som för närvarande säljs har en trapetsform, är denna modell den enda som har ett vinklat fyrkantigt lådformat hölje.

Qln System One-högtalareQln System One-högtalare

Det finns en långlivad modell som lanserades senare och spänner över nästan 20 år från 1981 till 2002. Denna modell heter Qln System One och har en något ovanlig konfiguration. Det är en struktur som lägger till en System One-subwoofer i botten av en 2-vägsmodell av bokhylla som heter Qln One. Qln, som har en struktur som påminner om Wilson Audios Watt Puppy-system, introducerade och lanserade snabbt denna struktur 1981 och sålde den i cirka 20 år fram till 2002. Så det är en modell som är ganska intressant. Från denna tidpunkt började utformningen av den nuvarande modellen och Qln One bli ganska lika, och varumärkesidentiteten för Qln var helt etablerad och fortsätter till denna dag.

Qln Signature-högtalareQln Signature-högtalare

Den tredje modellen som introduceras härnäst är en bokhyllamodell som heter Signature. Detta är en mycket mer avancerad modell än Qln One och såldes från 1989 till 2002. Nästa modell som dyker upp bröt tystnaden ett tag och dök upp 2015. Den lades ner 2002 och det gick en lång tid fram till 2015, då en bokhyllamodell som heter Qln Signature 3 föddes. Denna modell, som dök upp 2015 och såldes fram till 2021, är en modell som har utvecklats genom att förbättra bokhyllemodellen som kallas Signature genom flera generationer. Jag tror att den här modellen är en som de som besökte ljudshowen för några år sedan förmodligen hade en chans att se.

Qln Prestige lineup.  Från vänster, Prestige One, Prestige Three och Prestige Five-högtalareQln Prestige lineup. Från vänster, Prestige One, Prestige Three och Prestige Five-högtalare

Modellerna som introduceras från och med nu är den nuvarande lineupen, med tre modeller från Prestige lineupen som dyker upp först. Den började dyka upp sekventiellt 2018, och en ny lineup lanseras som en lägre lineup av Signature lineupen, kallad Prestige lineup. Så tre modeller, Prestige Five, Three och One, nämligen två långa pojkmodeller och en bokhyllamodell, började släppas och har fortsatt att lanseras till denna dag.

Qln Signature-högtalareQln Signature-högtalare

Den sista modellen som introduceras är modellen som lanserades förra året. Det är en modell som heter Qln Signature 5th Generation och är 5:e generationens modell. Signature-serien fortsätter att utvecklas och lanseras i udda nummer, som 1:a, 3:e och 5:e generationerna. Bortsett från det dök Prestige-uppställningen upp 2018 och fortsätter än i dag.

Till sist finns det något att tillägga: Mats Anderson, som nämndes tidigare, sa att han skulle introducera en tallboymodell i Signature-serien på årets Munich Audio Show. Så jag förklarade att den nuvarande lineupen har fyra modeller, men jag vet inte vad som kommer att hända i framtiden. De som är intresserade av Qlns produkter bör vara uppmärksamma och vänta på nyheterna för att se om den långa pojkmodellen verkligen kommer att dyka upp i Signature-sortimentet.

Hittills har vi kort tittat på Qlns produkthistorik. Även om de inte lanserade många modeller, har de haft en liknande design med samma skåpdesign sedan 1981, men de har fortsatt att uppdatera produkten genom att utveckla tekniken med varje generation, och har diversifierat modellerna genom att dela upp sortimentet i Signature-sortimentet och Prestige lineup. Det visar framsteg.


Ta en titt på exteriören

Qln Prestige One-högtalareQln Prestige One-högtalare

Från och med nu kommer vi att ta en titt på Prestige One-högtalaren, huvudpersonen i dagens recension, en efter en, från exteriören till den interna applikationstekniken. Först, om du tittar på utsidan av Prestige One-högtalaren, kan du se att det är en 2-vägs konfigurationsmodell bestående av en diskanthögtalare och en mellanhögtalare. Och som nämnts antas en höljesdesign för tidsinriktning (tidsaxelinriktning) i liggande form, och jag vill än en gång betona att alla modeller är utrustade med tidsinställningskåpa.

Denna höljesstruktur sägs vara en av de tre väsentliga förutsättningarna för att realisera ljud som överensstämmer med ljudfilosofin som eftersträvas av Qln, "Den sanna vägen till naturligt ljud." Så, tidsanpassning kan sägas vara en inneslutningsstruktur som anses vara mycket viktig i Qln.

Audio Racks lyxiga Finite Element

Qln Prestige One högtalare intern strukturQln Prestige One högtalare intern struktur

Sedan ska jag kort förklara varför tidsinställning löses i liggande läge. På bilden ovan är diskantens magnet/röstspole troligen placerad runt ⓐ. Och basenhetens magnet/röstspole skulle förmodligen vara runt ⓑ eftersom basenheten är mycket tjockare, men om den främre baffeln stod vertikalt skulle magneten/röstspolen troligen vara placerad framåt på diskantsidan och basenhetens magnet/röst spole Spolen skulle ha fallit tillbaka.

Men genom att luta den främre baffeln kan magneten/röstspolen placeras i samma position i vertikalplanet, så när samma signal delas upp i låga och höga frekvenser och börjar "banka" kommer magnetens position/ röstspolen är densamma, så tidsaxeln är justerad. Detta säkerställer att tittarna hör den vid samma tidpunkt. Därför kan högtalare med platta frontbafflar ha tidsinställningsproblem, vilket är anledningen till att du ser många högtalare med en platt frontbafflardesign. Hur som helst, Qln löste tidsjusteringsproblemet med dessa funktioner.

Qln Prestige One-högtalareQln Prestige One-högtalare

Drivrutinens specifikationer inkluderar en kupoldiskant med 1-tums diameter och en baskonenhet med 7-tums diameter gjord av Kevlar. Styvheten i höljet verkar vara ganska tjock, men när jag faktiskt knackade på ytan på höljet kändes det som ett tjockt trähölje och verkade vara väldigt styvt. När jag förberedde recensionen fick jag reda på att de använde en 22 mm tjock träbit som heter Q Board. Jag kommer att förklara mer detaljer när jag introducerar tekniken inuti höljet. 

Qln Prestige One-högtalare är en produkt av typen öppen port med en stor kanal på baksidan. Bindningsstolpen som stöder enkelledningar är en ganska avancerad produkt. Vanligtvis används WBT-produkter och en högkvalitativ bindningsstolpe med silverpläterade terminaler från WBT:s high-end lineup kallad Nextgen användes. Högtalargallret är magnetiskt fäst och kan enkelt fästas och tas bort. För att bibehålla ett rent utseende är magnetiskt fästa grillar en populär trend och applicerades även på denna produkt.

Själv blev jag imponerad av stativet, speciellt bottenplattans material är ganska tjockt och rejäl, påminner om ett stenblock och gör att Prestige One-högtalaren kan monteras genom att skruva fast den. Eftersom stativets styvhet är så bra är ett äkta stativ ett viktigt element för dem som använder Prestige One-produkter, och jag tror att det är ett bra äkta högtalarstativ som oundvikligen kommer att förbättra prestandan.


Se enhetskonfiguration och intern applikationsteknik

Från och med nu kommer vi att introducera enhetskonfigurationen och interna applikationsteknologier en efter en. Först, genom att titta kort på den interna applikationstekniken och skåptekniken, designades höljet i en trapetsform som minimerade ytan av skåpets topp för att minimera stående vågor och baffeleffekter inuti skåpet. Dessutom appliceras en 22 mm tjock Q Board för att absorbera onödiga vibrationer och resonans genom att kombinera viskoelastiska material i en sandwichform för att bilda en inneslutning.

1-tums bländarkupoldiskant i Qln Prestige One-högtalare1-tums bländarkupoldiskant i Qln Prestige One-högtalare

Därefter, när man förklarade enhetens egenskaper, nämndes det tidigare att det är en 1-tums dome-diskant, men det här är inte bara en 1-tums dome-diskant. Om man tittar noga har omslagen på båda sidor av 1-tums dome-diskanten en mycket ovanlig struktur. Vanligtvis finns det bara en dome-diskant och det finns ingen surround på diskant, men du kan se att denna produkt har surround bredvid diskanthögtalaren. 1-tums diskanthögtalaren med denna stora roll surround och textil dome diafragma sägs ha platta frekvenssvarsegenskaper upp till 30kHz och utmärkta dispersionsegenskaper utanför axeln.

Vad detta betyder är att du, på axeln, kanske kan lyssna på högtalaren i en idealisk position, men om du säger utanför axeln, om du lyssnar utanför ljudets utstrålande vinkel, kommer diskanthögtalarens känslighet att kännas Det finns några dåliga egenskaper som inte finns. Så av denna anledning rekommenderar jag inte att titta på det off-axis om möjligt. Men även denna off-axis-karaktäristik har förbättrats så att du kan njuta av bra ljudkvalitet även om du inte lyssnar från den bästa tittarpositionen. Det sägs att den har utmärkta off-axis-spridningsegenskaper. Det sägs att den är utrustad med en diskanthögtalare med så utmärkta egenskaper, och dessutom sägs den bakre kammarstrukturen på diskanthögtalaren vara effektivt utformad för att eliminera resonans och reflektion. Jag avslutar min Twitter-förklaring så här.

Qln Prestige One-högtalares 7-tums diameter Kevlar-kon bashögtalareQln Prestige One-högtalares 7-tums diameter Kevlar-kon bashögtalare

Därefter sades det att Prestige One-högtalaren är utrustad med en 7-tums diameter drivenhet gjord av kevlarkon, som specialbeställdes i samarbete med Scanspeak. Eftersom Scanspeak är en så berömd drivrutinstillverkare, tror jag inte att det finns något behov av att förklara det närmare. Så, den del som specialbeställdes var att Qln lade till en kopparring till magnetsystemet. Det sägs att denna Kevlar-drivrutin och kopparringen skapar synergi för att undertrycka intermodulationsdistorsionsegenskaper och uppnå hög mellanregisterdynamik.

Dessutom sägs det att röståtergivningen kunde uttryckas ganska utmärkt, och totalt sett utmärkta mikrodynamik- och makrodynamikegenskaper uppnåddes. Så själva ScanSpeak-drivrutinen är ganska utmärkt, men man kan säga att den är utrustad med en mellanregisterbas som har uppnått ganska utmärkta egenskaper genom att förbättra prestandan inom dessa speciella områden.

20230905_1693923424_156904.jpg

Därefter kommer vi att titta på de interna crossover-funktionerna. Enkelt uttryckt designades delningen med en spole med det minsta antalet kontaktpunkter och ett lågt impedansvärde för att bibehålla låga impedansegenskaper och förhindra överbelastning från att läggas på förstärkaren. Spolen sägs ha fixerats genom att limma den med en tråd för att minska interna vibrationer, och hög dynamik och SPL har uppnåtts genom att applicera en lågförlustspole på basen.

20230905_1693923442_914086.jpg

Därefter kommer vi att titta på de interna ledningsmaterialen och ljudabsorberande material. Eftersom det interna ledningsmaterialet inte ska reflektera och påverka de stående vågorna som genereras internt, avslutades även ytan på ledningsmaterialet med en isolator av polypropenmaterial med höga akustiska dämpningsegenskaper. Därför sägs det att isolatorn färdigställdes för att vara fri från ledningarnas akustiska återkopplingseffekt.

Det sägs att ull användes som inre ljudabsorberande material. Det är ett material som vanligtvis kallas ull, och ull sägs vara ett idealiskt material för att absorbera stående vågor från interna högtalare. Det sägs dock att det inte är helt effektivt att använda enbart ull. Så vi designade det interna ljudabsorberande materialet genom att blanda en liten mängd syntetfiber för att effektivt uppnå intern ljudabsorption. 


Specifikationer

Qln Prestige One-högtalareQln Prestige One-högtalare

Låt oss slutligen sammanfatta specifikationerna. Känsligheten hos Qln Prestige One-högtalaren är 87dB, vilket är lämpligt och inte för högt eller för lågt. Den nominella impedansen är 8 ohm och vikten är 14 kg, vilket är ganska tungt för en bokhylla. Även flaggskeppsprodukter väger vanligtvis runt 10 kg, men denna produkt är en träkapslingsprodukt och är inte så stor, men den väger 14 kg, vilket visar att tjockleken på träet som används i kapslingen är avsevärd.

Frekvenssvarsegenskaper börjar vid 42Hz. Även om det är en bokhylla kan man känna att basen sjunker ganska djupt, och även om det inte finns någon högfrekvenskarakteristik så har den ett högfrekvenssvar från 42Hz till runt 30kHz, precis som det sades att en platt frekvenssvar upp till 30kHz uppnåddes när diskanthögtalaren förklarades. Jag tror att jag kan göra det. 

Sam energi

Från vänster: Valnötspiano, valnötsmatt, vit matt finishFrån vänster: Valnötspiano, valnötsmatt, vit matt finish

Det finns tre ytbehandlingar att välja mellan för denna produkt: en pianofinish med glänsande träfaner och en matt finish. Du kan också välja en vit matt finish. Vi avslutar introduktionen av Prestige One-produkten med att säga att det finns tre tillgängliga ytbehandlingar.


Stadshusrecension

Qln Prestige One-högtalarmatchningssystemQln Prestige One-högtalarmatchningssystem

Visningen hölls i Hi-Fi Clubs första visningsrum, och utrustningen som användes för visningen var MBL:s C31 CD-DAC som källenhet, och den analoga källenheten matchades också med Duals skivspelare CS 618Q. Som förstärkare använde jag en vakuumrörsintegrerad förstärkare som heter I/50 från Audio Research. När det gäller digitalt skedde tittande genom streaming och Tidal streamades genom Loon. När det gäller en analog skivspelare lyssnade jag på flera skivspelare. När det gäller högtalarkablar användes Ansuz-kablar.

För att sammanfatta recensionerna av Qln Prestige One-högtalaren är den första egenskapen att den övergripande balansen är ganska utmärkt. Istället för att ge känslan av att lyssna i detalj genom att fokusera på upplösningen på ett tätt sätt, är den övergripande ljudbalansen ganska välbalanserad från ett avstånd, så återgivningsljudet är bra.Jag kunde känna att det reflekterades i högtalaren, och det kan sägas vara en högtalare med egenskapen att ha en oöverträffad skalåtergivningsförmåga, till skillnad från andra bokhylla högtalare. De senaste månaderna tror jag inte att jag har stött på en bokhylla högtalare som verkligen återger denna skala. Omfattningsmässigt verkar det som att en produkt som är "verkligen en grej" har släppts.

Qln Prestige One-högtalarmatchningssystemQln Prestige One-högtalarmatchningssystem

Skalkontrollförmågan var ganska generös, och ljudbilden uttrycktes bra i en kraftfull och extremt stor skala.Det kan bero på 7-tums Kevlar-enheten med stor diameter, men den hade en fin tjock och tjock känsla. Dessutom beskrevs efterklangsljudet i överflöd, och det renade höga omfånget uttrycktes väl på ett icke-irriterande och välrenat sätt som gjorde det lätt att uppskatta och fördjupa sig i musiken. 

Så, ett av Qlns högtalarmotto är detta. "Det låter dig fokusera på musiken istället för att fokusera på ljudet från högtalarna." Det fanns sådant här innehåll, och mottot spelades på ett sådant sätt att jag tydligt kunde förstå det. Sammantaget tyckte jag att det var en högtalare med en fantastisk ton, och jag kommer att förklara mer i detalj hur det känns när man lyssnar på en viss låt med ett exempel.

20230902_1693668363_514965.jpeg?16936359Dirigent av   Gustavo Dudamel
Orchestra   Berliner Philharmoniker
Song   Also Sprach Zarathustra, Op.30: Einleitung
Album   Also Sprach Zarathustra

För den första låten lyssnade jag på ouvertyren från albumet "Thus Spoke Zarathustra" av Richard Strauss under ledning av Gustavo Dudamel. Det är en låt som kan vara lite svår för Bookshelf Pro att se hur väl den stora orkestern återges, men de energiska ljudegenskaperna hos paukorna som gradvis ökar i volym från början av låten och dyker upp i mitten är ganska utmärkta och realistiskt skildrad. 

Det snäva ringande ljudet från paukorna och den realistiska känslan av att slå den hårt från sidan kändes som om du hörde den precis bredvid dig, så den överfördes ganska bra till visningspositionen, och inte bara det, briljansen från Mässingsinstrument hade också rätt mängd briljans, det uttrycktes väl utan att vara provocerande. Eftersom det är en kupoltyp av siden kan det vara svårt att uttrycka mässingsinstrument som detta, men den gnistrande briljansen av mässingsinstrument uttrycktes väl med en passande mängd briljans.

Så, inte bara när det gäller reproduktion av blåsinstrument, utan också när det gäller paukreproduktion, kunde jag höra ett ljud som gick utanför bokhyllans gränser. Jag tänkte genast: ”Kommer det här verkligen ljudet från bokhyllan?” Jag kunde höra ett kraftfullt lågomfång av en skala som påminde om en tallboy, och ett återgivningsljud som väl återgav hela orkesterns skala. Från den första låten kunde du höra uppspelningsljudet av ganska ovanlig skicklighet.

20221230_1672417302_408512.jpg?167238490

Artist    Olafur Arnalds, Alice Sara Ott
Song    Nocturne i cis moll
Album    The Chopin Project

Låten jag lyssnade på härnäst var inget stort arrangemang, utan begränsade snarare instrumenten till bara ett. Självklart dyker pianoackompanjemanget upp i mitten, men när instrumentet reduceras till bara en fiol skildras hur den känsliga dynamiken och känsliga tremoren kommer till uttryck i Nocturne från albumet ⟨The Chopin Project⟩ framfört av Olafur Arnalds och Alice Sarah Ott, jag lyssnade på i cis-moll.

I början av den här låten spelar Alice Sarah Ott pianoackompanjemang och från början spelas fiolsolot in med ganska högt ljud, det spelas ömtåligt och sedan hårt, men i det avseendet visar det hur känslig violintonen är. och dynamik är.Jag tror att det är en låt som kan användas för att kontrollera om den är tecknad bra och med bra upplösning.

Jag tyckte att Nocturne-ljudet jag hörde genom Prestige One gjorde ett bra jobb med att återge den rika och underbara strängton som bara en högtalare med en attraktiv ton kan återge. Speciellt tycker jag att den gjorde ett bra jobb med att skildra fioltonen, som kan låta lite hård. Inte bara det, utan även känslan av ljudet som skapades av att repa fiolsträngarna när man applicerade mycket kolofonium på fören och slog på den skildrades väldigt realistiskt.

Sammantaget kunde jag uppleva ett underbart ljud. Eftersom efterklangsuttrycket är ganska bra beskrivs fiolljudet som ett mycket trevligt ljud, och när jag lyssnar på uppspelningsljudet med slutna ögon får jag intrycket att ljudet som kommer från den här högtalaren är själva instrumentet snarare än en ljudet kommer från högtalaren. Det var en känsla som liknade ljudet från ett musikinstrument. Så jag kunde få en fantastisk upplevelse där jag kunde känna den underbara tonen och till och med känslan av att högtalarens uppspelningsljud förändrades till ljudet av instrumentet.

Det finns en känsla av att de höga frekvenserna har renats något, men personligen tror jag att jag kan ha känt så eftersom jag precis hade öppnat den här produkten och det var inte tillräckligt med inbränning. Beroende på kabelmatchning och sådant kan det vara möjligt att skapa ett mycket mer intensivt ljud än ljudet jag hörde, men i matchningen jag hörde den här gången var de höga frekvenserna något mjukare, men de skildrades smidigt och bra.

20210312_1615555608_814582.jpgArtist    Itzhak Perlman
Song    Variations på ett tema av Corelli
Album    Encores

Fiolljudet var så attraktivt att jag lyssnade på Corelli-variationerna från Itzhak Perlmans ⟨Encores⟩-album. Efter att ha lyssnat på denna sång skildrades fiolens ton, som har en stark och rik känsla, mycket fint, och fiolens melodi i kombination med pianoackompanjemanget porträtterades harmoniskt, välbalanserat och stabilt. När man tittade på ljudbalansen sa man att den övergripande balansen var ganska bra, och den känslan var något påtaglig när man lyssnade på den här låten. Jag kände att balansen mellan pianoklang och fiol var ganska harmonisk.

Eftersom den här låten är ett mycket livligt framförande, ändras den ofta, med snabba och långsamma toner, mjuka toner och starka toner, etc., och uttrycket av dessa mjuka toner och starka toner, och de snabba och långsamma tonerna, gjordes ganska skickligt ... Så, i termer av den beskrivningen, kunde jag höra ett uppspelningsljud som var vettigt i den tekniska förklaringen att den var utrustad med en mellan-lågområdesenhet med utmärkt makrodynamik och mikrodynamik som nämnts ovan. Dessa egenskaper uttrycktes väldigt bra, och totalt sett återspeglades spelarens livliga spelegenskaper bra, så jag kunde höra ett underbart återgivningsljud och avslutade lyssningsupplevelsen ganska lyckligt.


Sammanfattning och slutsats

Qln Prestige One. Jag skulle vilja sammanfatta att det för första gången på länge har dykt upp en högtalare med en underbar ton som riktigt kan uttrycka hela skalan. Bokhylla högtalare på marknaden tenderar att klara sig ganska bra i mellan- och högklasserna, men det finns många produkter på marknaden som är lite otillfredsställande i det låga området. Jag tycker att priserna på konkurrenskraftiga produkter är lite för höga för bekvämligheten, men den här produkten är den första produkten på länge som kommit ut i denna prisklass som uttrycker lågskalan så bra att den kan återge en ganska komplett skala utan några ånger. Det finns.

I grund och botten kan det sägas vara en högtalare som har en rik, tjock och attraktiv ton, och vissa säger att det är en högtalare som kombinerar styrkorna hos Sonus Faber och Wilson Audio. Det verkar som att han pratar om Sonus Fabers fantastiska ton och Wilson Audios upplösning, men jag tror personligen att det är en förklaring jag kan sympatisera med till viss del. Eftersom återgivningsförmågan på lågt spektrum är så utmärkt tycker jag att det är en mycket lämplig produkt för att lyssna på ett brett utrymme med volymen uppskruvad till en hög nivå och ljudet bultande. I det avseendet tycker jag att denna produkt är en attraktiv produkt med oöverträffad konkurrenskraft.

Jag hörde från en tjänsteman att det faktiska försäljningspriset för denna produkt jämfört med det officiella detaljhandelspriset sannolikt kommer att justeras för att vara mer attraktivt. Jag hoppas att den kommer att lanseras på marknaden som en attraktiv modell som balanserar prisklassen till ett mycket mer konkurrenskraftigt pris jämfört med konsumentpriserna. Oavsett om jag är recensent är jag också en audiofil, så det är ganska välkommet att en högkvalitativ produkt till ett så attraktivt pris kommer ut på marknaden. Så jag rekommenderar starkt att du lyssnar på den här produkten och jag hoppas att den kommer att introduceras aktivt i Korea i framtiden. 

Och personligen skulle jag vilja uppleva inte bara den här modellen, utan även andra modeller i Prestige-sortimentet, som Prestige Three och Five tallboy-högtalare, och jag tror att jag kommer att fortsätta hålla tittarfester på inkomstkällor och hi-fi-klubbar . Jag hoppas på att ha mycket erfarenhet av den vid den tiden, och utöver den här modellen tror jag att det kommer att vara ett märke som jag kommer att hålla ett öga på för att se om bokhyllemodellen i den övre Signature-serien och tallboy-modellen som tillkännagavs på Munich Audio Show kommer att släppas. Jag avslutar recensionen av Prestige One-högtalaren med hopp om att detta kommer att fungera som en möjlighet för varumärket Qln att bli allmänt känt.

Yeom Dong-hyeon

※ Den här recensionen är en omredigerad textversion av en YouTube-videorecension.

Dubbel skivspelare lansering av nya produkter!
Specifikationer
  • 2-vägshögtalare med full frekvens
  • 25 mm bred surround, AirCirc-magnet, soft dome-diskant:
  • 177 mm Kevlar® kon bashögtalare
  • High-end märkes crossover-komponenter från ledande tillverkare
  • Qln SP-One akustisk skärmad kabel med massiv tråd av ren koppar
  • Känslighet: 87 dB SPL 1 Watt 1m, 100-10kHz
  • Lågfrekvent prestanda: -3dB 42Hz
  • Impedans: 8 ohm
  • Förstärkarkrav: 50-250 Watt RMS
  • Terminal: WBT Enkeltråd
  • Mått (HxBxD): 390x265x372mm
  • Vikt: 14,0 kg styck
  • Standardfinish: Valnötspiano, Valnötsmatt, Vitmatt
Qln Prestige One
importör K1AV
Importörens hemsida www.koneav.com
Köpförfrågan 02-582-9848